IP Santraller

Türev Bilişim; Alcatel - Lucent, Nobilis ve Saphira yetkili satıcısıdır.

Nobilis IP Santrali

En küçüğünden en büyüğüne tüm işletme kurumların temel ihtiyaçlarından olan iletişim alt yapısı uzun yıllar boyunca yenilen teknolojiler ile geliştirilmiş ve kurumların hizmetine sunulmuştur. Öncelikle ses, daha sonra görüntü ve veri iletişimi son teknolojiler uygulanarak işletme hayatının içinde sürekli olarak var olmuştur. Günümüzde bu teknolojiler aynı teknik altyapı içinde bir bütün olarak kullanıcıların hizmetine sunulmasında IP tabanlı sistemler öncülük etmektedir. Klasik sistemlerde ses, resim ve data iletişimi ayrı arı cihazlar üzerinde her firmaya özgün karmaşık teknolojiler pazara sunulmaktaydı. Bu sistemlerin hem ilk alış bedeli hem de servis ve işletmesi zor ve maliyetli olmakta idi. Örneğin bu sistemlerin uç noktalarında bulunan telefon makinası ve bunun gibi cihazların farklı markalarda çalışmaması kullanıcıların sistemlerini değiştirmesini ve büyütmesini zorlaştırmaktaydı.

 

Günümüzde gelinen noktada yazılım temelli IP sistemler farklı markalardaki sunucu, telefon makinası gibi cihazlarla çalışabilmektedir. Bu da kullanıcıları marka bağımlılığından kurtarmakta dolayısı ile işletme maliyetlerini büyük oranda düşürmektedir.

 

Firmamızın iş ortaklığı yaptığı Nobilis IP Telefon santrali ve çağrı merkezi sistemleri tamamen cihaz bağımsız olarak tasarlanmış olup, klasik sistemlerden farklı olarak günümüzde siz kullanıcıların ihtiyacına göre sürekli geliştirilmektedir. Başta VoIP uygulamaları olmak üzere, işletmenizin ihtiyaçları doğrultusunda IVR, Ses Kaydı, Voice Mail, Telekonferans, CRM ve Cloud uygulamaları opsiyonel olarak sunulmaktayız.

  • Sisteminizi dış dünyaya analog, PRI gibi klasik hatlarla bağlayacağınız gibi VoIP teknolojisi ile Internet erişiminiz üzerinden Telekom operatörlerine ulaşabilirsiniz. İsterseniz bu bağlantıları karma olarak kullanma imkanı sunmaktayız. Uygun seçilecek bağlantı türü ve operatör iletişim maliyetlerinizin düşmesini sağlayacaktır.
  • Çağrı Toplama, Çağrı Yönlendirme, Çağrı Transferi, Çağrı Park Etme, Acil durum Anonsu, Sesli Karşılama, Voice Mail, Rahatsız edilmeme, Uyandırma, Telefon Kilitleme, Özelleştirilebilir Raporlama, Birden Fazla Sistem Dili Seçeneği, Hızlı Arama, Arama Yetki Kısıtlamaları, Birden Farklı Firma için farklı senaryolar, Beklemede Müzik, Kuyruk Sırası, Ortalama Bakleme Süresi Bildirme, Abonenin Dış Hat Numarasını Görebilmesi, Otomatik Yön Seçimi, Konferans Görüşme, Abone Bazında Ses Kaydı (Opsiyonel), DID (Direk Dış Hat Numarası Tanımlama)  Black List ve White List Tanımlanması gibi temel özellikler ile daha verimli bir iletişim alt yapısına sahip olacaksınız.
  • Nobilis modülleri olan, VoIP Gateway, PBX, Çağrı Merkezi, Ses Kaydı, Voice Mail, IVR, Telekonferans Sistemi, CRM ve Cloud uygulamaları ayrı ayrı kurgulanabileceği gibi tek bir sistem olarak ta kurulup hizmetinize sunulabilir.

IP Tabanlı Nobilis sistemi kolay kurulumu, işletilmesi, marka bağımsız, sunucu, telefon cihazları, gateway sistemleri ile çalışabilen yerli bir üründür. İşletmenizin farklı iletişim uygulamaları gereksiniminde sizlerle iş birliğine hazırız.

Saphira IP Santral

Teknoloji: SAPHIRA IP PBX devre ve paket anahtarlama (circuit ve packet switching) teknolojilerini entegre sunan yapıdadır.

  • Devre anahtarlamalı terminal ekipmanları (sayısal, analog telefon v.b.)
  • Devre anahtarlamalı dış hatlar (E1, analog dış hat v.b.)
  • Paket anahtarlamalı terminal ekipmanları (IP telefon, IP softphone v.b.)
  • Paket anahtarlamalı dış hatlar (IP trunk v.b.)

SANTRAL ÖZELLİKLERİ

  • IP tabanlı haberleşme için 10/100 Mbps Ethernet arayüzü
  • Türk Telekom Santrallari, Diğer Telefon Santrallari (PABX), E1, Qsig ve PRA sinyalleşmeli sistemlerle, Sisteme entegre IP Trunk ve IP abone
  • Sesli Mesaj ve Ücretlendirme sistemi
  • IP üzerinden sisteme erişim
  • Trunk devreleri (IP, Analog, FCT, vb.) sadece yetki verilmiş abonelerce kullanılabilir.
  • Harici veya entegre IP DECT sistemleri bağlanabilir.
  • Dahili ve harici hatlarda bekleme esnasında müzik.
  • Telefon makinelerinin zil tipleri; Dahili arama zil sesi, Harici arama zil sesi, DID tanımlama
  • Sesli Posta (Voice Mail)
  • Aramaların yönlerine göre alternatif operatör ve çıkışlar üzerinden yön seçimi

MODÜLER YAPI
ROBOT OPERATÖR VE SESLİ MESAJ ÖZELLİĞİ

SAPHIRA IP PBX üzerinde birden fazla robot operatör menüsü oluşturulabilir. Bu özellik ile birden fazla kuruluş için karşılama senaryoları oluşturulabilir. WEB arayüzü üzerinden istenilen değişiklikler kolaylıkla güncellenebilir. Telefon Santraline gelen çağrılar önceden kaydedilmiş bir karşılama mesajı ile karşılanabilir ve dahili abonenin numarası robot operatörün yönlendirmesiyle tuşlattırılarak aboneye ulaşılması sağlanır. Aranan abonenin meşgul olduğu durumlarda, sistem bu bilgileri sesli olarak arayan aboneye iletirken sırada kalmak için seçenek sunar, bekleme sırası sesli olarak bilgilendirilebilir.

  • Sınırsız Abone
  • Sınırsız Sesli Karşılama
  • Sınırsız Sesli Posta Kutuları
  • Cep telefonu entegrasyonu
  • Anons sistemi
  • Uzak Telefon Kullanıcıları
  • Gelişmiş kullanıcı ara yüzü (including Find me/Follow Me, Unified Messaging, Call recordings, Voicemail .wav)
  • Abone Grupları
  • Otomatik hazırlama
  • Abone aralıklarında esneklik
  • Arayan Numara bilgisi ve özelleştirilmesi
  • DID numaralar ile doğrudan dahili abone ulaşımı
  • Beni bul/izle özellikleri
  • Günlük zaman dilimleri oluşturma
  • Dahili abone ses kaydı
  • Canlı Kayıt
  • Geri arama
  • Sesli posta geri arama
  • Outlook entegrasyonu
  • Anons arayüzü
  • Dış arama
  • Çağrı toplama
  • Sistem diagnostik
  • Marka bağımsız telefon desteği
  • Analog telefon desteği
  • Kendi telefonunu getir
  • Çağrı Parketme
  • Güçlü raporlama
  • CRM entegrasyonu
  • Uzaktan sunucu bağlantı desteği
  • Operatör konsolu
  • Özel yönlendirme kuralları
  • Konferans odaları
  • Giden arama haritaları
  • Hızlı arama numaraları
  • Çoklu beklemede müzik desteği
  • Analog ve Digital E1 / T1
  • VOIP hizmeti için operatör seçimi

SIP ve H.323 Ses Codec'leri G.711 , G.729 IP telefon santralındaki eko engelleyici G.168-2002 veya G165, Uluslararası standartları H.323 ve SIP protokolleri aynı anda yer alacak ve santral bir SIP çağrıyı H.323 cihaza (ya da tersi) yönlendirecektir. Ayrıca ISDN ve Analog harici hatlardan gelen çağrılarda belirtilen IP Network'e (ya da tersi) yönlendirecektir.

SAPHIRA IP PBX entegre olarak H.323 veya SIP gatekeeper bulunur. H.323 veya SIP IP telefonlar, H.323 veya SIP IP softphone'lar bağlanabilecektir. Sistem üzerinde entegre IP,Sayısal ve analog trunk kullanılabir. Sistemde IP hatları üzerinden dış hat iletişimde bir sorun yaşansa da PBX hizmetleri sorunsuz devam eder. Data hatlarının kopması durumunda harici aramalar alternatif harici hatlara otomatik olarak yönlendirilir (otomatik yön seçimi).

SAPHIRA IP PBX, diğer santrallerle ISDN network yapısı oluşturabilir. Oluşan bu network yapı içerisinde, ARS (otomatik yön şeçimi) / LCR (en ucuz yön seçimi) vasıtasıyla tek numara planı doğrultusunda santral abonelerinin birbirlerini ön numara çevirmeden doğrudan araması sağlanır.

Çağrı Yönlendirme: Abone, kendisine gelecek çağrıları başka bir aboneye yönlendirebilir. Programlanabilir bir sürede cevaplanmamış bir çağrı, grup içerisindeki diğer aboneye otomatik olarak yönlenecektir. İstenirse yönlendirdiği yerden farklı bir aboneye de yeni yönlendirme yapabilecektir. Yönlendirmeler sadece abonelere değil, herhangi bir harici numaraya da (cep telefonu v.s.) yapılabilir. Tüm yönlendirmeler belirli bir kod ile iptal edilebilecektir.

Şifreli Arama: Abone, dahili herhangi bir telefondan şifreli arama kodu ve ardından kendi dahili numarası ve şifresini girerek, orijinal yetki seviyesini kullanıp arama yapabilir.

Rahatsız Edilmeme: Servisi aktive eden abone telefonu arandığında, bir kez çalacaktır.

Sırasına Girme ve Geri Arama: Aradığı dahili abonenin meşgul olması durumunda abone belli bir kod çevirerek sırasına girebilecektir. Aranan abone meşguliyeti bittiğinde santral sıraya giren aboneyi telefonunu çaldırarak uyaracaktır. Abone telefonunu açtığında ise sırasına girdiği abone otomatik olarak aranacaktır.

Çağrı Toplama ve Çağrı Yakalama: Aynı grup içindeki aboneler, grup içindeki başka bir telefonu kendi telefonundan sadece bir kod çevirerek cevaplayabilecektir. Grup dışındaki bir telefonu ise bir kod ve telefonu çalan abone numarasını tuşlayarak çağrıyı yakalayabilecektir.

Çağrı Yönlendirme: Abone, kendisine gelecek çağrıları başka bir aboneye yönlendirebilir. Programlanabilir bir sürede cevaplanmamış bir çağrı, grup içerisindeki diğer aboneye otomatik olarak yönlenecektir. İstenirse yönlendirdiği yerden farklı bir aboneye de yeni yönlendirme yapabilecektir. Yönlendirmeler sadece abonelere değil, herhangi bir harici numaraya da (cep telefonu v.s.) yapılabilir. Tüm yönlendirmeler belirli bir kod ile iptal edilebilecektir.

Şifreli Arama: Abone, dahili herhangi bir telefondan şifreli arama kodu ve ardından kendi dahili numarası ve şifresini girerek, orijinal yetki seviyesini kullanıp arama yapabilir.

Rahatsız Edilmeme: Servisi aktive eden abone telefonu arandığında, bir kez çalacaktır.

Sırasına Girme ve Geri Arama: Aradığı dahili abonenin meşgul olması durumunda abone belli bir kod çevirerek sırasına girebilecektir. Aranan abone meşguliyeti bittiğinde santral sıraya giren aboneyi telefonunu çaldırarak uyaracaktır. Abone telefonunu açtığında ise sırasına girdiği abone otomatik olarak aranacaktır.

Çağrı Toplama ve Çağrı Yakalama: Aynı grup içindeki aboneler, grup içindeki başka bir telefonu kendi telefonundan sadece bir kod çevirerek cevaplayabilecektir. Grup dışındaki bir telefonu ise bir kod ve telefonu çalan abone numarasını tuşlayarak çağrıyı yakalayabilecektir.

Konferans: Dahili aboneler, dahili ve harici hatlardan arayanlar ile konferans kurabileceklerdir. Konferansa katılan abonelerden herhangi biri (başlatan hariç) konferanstan ayrılmak isterse telefonunu kapatarak konferanstan çıkabilir, diğer aboneler konferansa devam edebilir ve başka aboneleri konferansa katabilir.

 

Konferans Odası (Meet me), Ücretlendirme Özelliği, İşletme ve Bakım Kolaylığı

SAPHIRA IP PBX'e IP üzerinden uzaktan erişilebilecektir. Telefon santrallerine bütün programsal işlemler ve abone özellikleri IP üzerinden yüklenebilir. IP üzerinden uzaktan erişim ile:

  • Santralin programlanması Santralin yazılımının güncellenmesi
  • Çağrı kayıtlarının toplanması
  • Ses Kayıtlarının indirilmesi
  • Alarm ve sistem bilgilerinin toplanması
  • Saklı parametrelerin yedeklenmesi ya da yedeklenen parametrelerin santrale geri yüklenmesi işlemleri yapılacaktır.
  • IP, Abone, Dect ve Trunkların programlanması

Alcatel Lucent IP Santral Çözümleri

Alcatel-Lucent ürünleri, ses ve veri iletişim ağlarını birleştiren IP telefon uygulamalarını gerçekleştirme imkanı veriyor. IP teknolojisi, kullanıcı verimliliğinin artmasını ve telefonla haberleşme maliyetlerinin düşmesini sağlıyor. Alcatel-Lucent ise onlarca kullanıcıdan binlerce kullanıcıya kadar hitap eden ölçeklenebilir çözümleri ve sayısal ve analog aboneleri tek santralde destekleyen yapısı ile, IP teknolojisine geçişi kullanıcının ihtiyacına göre planlamasına olanak sağlıyor.

 

Alcatel-Lucent, bir ya da birden çok lokasyondaki ses iletişim ağının kurulması ve yönetilmesinde müşterisine alternatifli yöntemler sunuyor. Birleştirilmiş ses ve veri iletişim ağı üzerinde 24.000 Alcatel-Lucent çağrı sunucusu, toplam 100.000 kullanıcıyı destekleyebiliyor.

Alcatel-Lucent telefon sisteminin sunduğu özellikler şöyle sıralanıyor:

Yakınsayan ağ mimarisi: Mevcut bilgi sistemleri bileşenleri, Alcatel-Lucent'ın "quality of service" (QoS) özelliği sunan açık ses ve veri iletişim ağına kolayca entegre edilebiliyor.

Web servisleri ve XML API'leri: İnteraktif web servisleri ile birleşik iletişim çözümleri kolaylıkla uygulanabiliyor. XML API'leri ile çeşitli uygulamalarla entegrasyon sağlamak ve çeşitli kulanıcı taleplerini gerçekleştirmek mümkün oluyor.

Merkezi yönetim: TDM, IP-TDM ya da IP iletişim ağı tek noktadan yönetilebiliyor, ağ performansı ve IP adresleri izlenebiliyor.

Güvenlik: Donanım şifrelemesi, çoklu kimlik denetimi ve 802.1.x kimlik denetimi olanakları bulunuyor.

Kamusal SIP trankı: Barındırılan telefon hizmetleri ve kümeli ses ve veri trafiği gibi yeni olanakları keşfetmek üzere köprülü ve taşıyıcı ağlar arasında IP bağlantısından yararlanma imkanı veriyor.

SIP denkliği: IP kullanımıyla sunucular arasında bağlantı sağlanıyor; kullanıcı ve servis sağlayıcılar arasında omurga bağlantısı kuruluyor.

Uygulanabilir SIP trankı: Her yerde kullanıcı odaklı hizmetler verilebiliyor. SIP kullanımıyla, birleşik mesajlaşma, birlikte çalışma ve mesaj yayınlama gibi işlevler IP telefon sunucusuna bağlanıyor.

Merkezi yönetim: Taşıyıcılar ve sağlayıcılarla kurulan büyük ölçekli SIP bağlantısı uygulamalarının yönetimi sağlanıyor. Ayrıca Windows Mobile, Nokia ve BlackBerry cep telefonları, "cellular extension" (hücresel genişleme) özelliği ile santralin bir abonesi haline gelebiliyor. Böylelikle kullanıcılar, nerede olurlarsa olsunlar, santralin tüm özelliklerinden yararlanabildikleri gibi, isterlerse masaüstü, isterlerse mobil telefonlarını kullanabiliyorlar.

BİZE ULAŞIN

Telefon numaranızı bırakın; "sizi biz arayalım"



2nAudio CodesAlcatel LucentDinstarFoniva TelekomGenesysGrandstreamNobilisSaphiraSennheiserVoip TelekomXspeechYealink